tisdag 10 juli 2012

Och så här blev det!

Vilken fart jag fick där häromdagen! Inte mindre än både Albins byrå och hallskänken blev ommålade! Så skönt! Jag blev riktigt nöjd med byråns nya färg, den smälter in bättre än den gjorde tidigare. Jordgloben lyfts fram på ett bättre sätt också!


Nymålad gammal byrå. Kanin från Maileg och jordgloben fick jag av min farfar som liten.


Pyjamaspåse från Cath Kidston


Säng från IKEA, pall från loppis, sängkläder från Himla.


Vi har börjat läsa kapitelböcker på kvällen. Nu är vi snart färdiga med Ronja!


Skrivbord + stol + lampa, loppisfynd. Spännande böcker lånade på biblioteket. 
Favoriten Sean Banan hänger såklart på väggen :-)

Albins favoriter just nu: Sean Banan, skateboard, dinosaurier, fossiler, rita och titta på insekter av olika slag.

Ha en fin dag!

Kram M

6 kommentarer:

  1. Så fint det blev! Härligt när man får gjort saker :)
    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Super fint. Vilken typ av färg använder du??

    Mvh

    SvaraRadera
  3. Så fint rum han har:) och vad kul att du har en jordglob som du fått av din farfar som liten:)

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Vilket jättefint rum han har sonen! kan han vara i 5-7 års åldern kanske??
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att ni läser Ronja, jag tänkte åka till bibblan med mina pojkar och börja läsa kapitelböcker för min 5½ åring. Han börjar bli så pass stor nu.

    Helt underbart rum, min 4 åring har sett bilderna på det där rummet och säger att han vill ha det likadant, haha, så nu får jag försöka skapa ett liknande rum åt honom. Men jag har hittat en blåvitrandig tapet, men färgen på stolen, har du målat den eller var den målad så? passar iaf jättebra och bryter av fint mot det ljusa. Superfint!!!! En fråga till, era konsoller på farstukvisten, är dom nya? och isf, vet du nåt ställe där man kan beställa dom? letar och letar.... :-) ha det gott! / Pia

    SvaraRadera