lördag 7 juli 2012

Lite vackrare!

Hej :)

Det mesta blir faktiskt vackrare med vit färg, eller hur? Den gamla byrån som jag hittade i uthuset och som rymmer Albins kläder genomgår just nu en färgförändring från grå-gul till vit. Grå-gult var också charmigt men det kändes aldrig som att den riktigt passade in!


Byrån under arbete! Ni kan se den tidigare färgen!

Jag använder färg från Flügger. Denna grundfärg använder jag till både möbler och andra snickerier. Jag tror det blir två varv grundfärg och ett varv med den andra färgen, har inte bestämt om jag ska måla med glans 5 eller 20 ännu.


Då var allt grundmålat ett varv! Visst blir saker vackrare med vit färg? :)

Jag har legat däckad i en förkylning hela veckan och idag är första dagen då huvudet inte kändes som en tegelsten när jag vaknade. Inte roligt alls! Men nu börjar energin så smått komma tillbaka och mitt mål är att ta tag i mina målningsprojekt ett efter ett nu! Det är ju så roligt när man ser det färdiga resultatet, och så herrans lång tid tar det faktiskt inte!

Ha en skön lördagskväll!

Kram M

10 kommentarer:

  1. Ja, det blir så fina möbler med några lager vit färg. Passar in överallt också då.

    Krya på dig

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om att färg sätter det där extra man vill åt...har målat mycket i vitt ett tag ..men just nu är det lite svarta inslag i möbelmålning...Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Jag älskar vitt! Håller med dig! Saker bli så fint med lite vit färg! :)

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Och vilka underbara apor! :)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag är mycket intresserad av dina änglapållar!
    Ska på bröllop i augusti och funderar på att ge bland annat en änglapålle i bröllopsgåva. Med tanke på att jag kommer från dalarna och även bruden så vore det kul att ge bort en änglapålle :)!
    Hör av dig så fort som möjligt är du snäll.
    Om du vill kan du maila mig på: gabriellagranfors@hotmail.com

    Mvh/ Gabriella

    SvaraRadera
  6. Så fin kommoden blir når den males! Holder på med litt malearbeid selv, det er gøy når en ser så raske resultater!

    SvaraRadera
  7. Vit färg kan få det mesta vackert!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  8. Åh vad det ser härligt ut att måla vännen! Underbar liten byrå du hittat också. Jamen visst är det så - att allt blir vackert med vit färg :)

    Krya på dig ordentligt & hoppas du får vara frisk resten av den härliga sommaren!

    Tusen kramar Jes ♥

    SvaraRadera
  9. Håller med, typ ALLT blir vackrare med vit färg;) Har ett par målningsprojekt jag med, men det får bli sen, nu blir det snart en välbehövlig semester i Dalaran:))
    Må gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Vilken fin byrå, håller oxå på med en byrå. Ska visa på bloggen snart! :)

    SvaraRadera