måndag 16 juli 2012

I mitt skafferi

Ännu en sak på listan avklarad! Nämligen att storstäda skafferiet! En ganska angenäm uppgift, jag gillar att fylla på burkarna och kasta tomma förpackningar. Det mesta förvaras faktiskt just i glasburkar, det ser lite roligare ut tycker jag, speciellt nu när det är fri insyn i skafferiet.


Skafferiet byggde vi när vi gjorde om köket. Den gamla dörren är inropad på auktion.


Brädan ovanför har jag specialbeställt hos Ylva Skarp.

Tidigare hade vi förvaring för återvinning längst ner i skafferiet, men dessa fick flytta ut till uthuset istället. Jag går hellre de extra stegen med dagens tidning så att det blir plats för annat istället!


 Så där! Ordning och reda!


En salig blandning av olika burkar! 
Den där glasburken med lite mysko innehåll ska jag berätta mer om en annan dag!

Micron har också plats där inne, det är skönt att slippa ha den framme!

Hoppas ni har en skön måndag!


Kram M

19 kommentarer:

  1. Det är så fint erat skafferi! Den där dörren alltså, en dröm!

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Fint det ser ut i ert skafferi. Skulle gärna ha mer saker i glasburkar, men är dålig på att orka hälla över i sådana.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Å vad fint du har i ditt skafferi, jag har också på min lista att städa där :) just nu är golvet i skafferiet överfullt med prylar men nu fick jag inspiration när jag ser ditt fina skafferi, tack! Kram Frida

    SvaraRadera
  4. Kan det vara Herman som står och puttrar?

    SvaraRadera
  5. Tjusigt värre :)
    Skulle oxå vilja ha ett skafferi i vårt
    kök, helst ett som man kan gå in i...
    Ha en fin kväll!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Åh vilket fint skafferi!! Verkligen vackert.

    SvaraRadera
  7. For et søtt og sjarmerende skafferi! Utrolig fint - og praktisk!

    Ha en super kveld!

    SvaraRadera
  8. So sweet and neat and orderly! Love it!

    xoxo laurie

    SvaraRadera
  9. Åhh nu blev jag allt inspirerad :O)) Så fint!!
    Skriver upp på to do listan för den här sommaren...
    Mitt skafferi är helt i kaos just nu...
    Stor kram
    Mia

    SvaraRadera
  10. Jag har tittat och suktat över ditt skafferi så många gånger.. Hade så gärna velat ha ett liknande och hade fått en dörr och allt, men dörren blev för liten tyckte jag, det hade nog sett konstigt ut, så jag avvaktar och ser om jag hittar en annan. Så gott med ordning och reda!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Vilket fint skafferi! Vi är också borskämda med att ha ett... men nu måste jag nog gå inte och fixa lite känner jag, fniss.... Ha det gott! Pernilla

    SvaraRadera
  12. Hejssan du,

    Vilken dröm!!!!Din blogg är en av de finaste och älskar dina photos...
    SåååFint Miriam..

    Hälsningar från Nådendal, Kirsi

    SvaraRadera
  13. Så fantastisk koselig du har det da!!
    Elsker skafferiet ditt;)
    Legger meg til som følger jeg;)

    SvaraRadera
  14. Hej,vilka underbara bilder,var har du fått tag i burkarna som det står Bakpulver o vanillinsocker på ?
    Tacksam för svar,håller nämligen på att bygga nytt kök o ska få ett stort skafferi.
    Ha det gott
    Lisa

    SvaraRadera
  15. Helt underbart, vill gärna oxå veta vart du fått tag på bakpulver o vaniljsocker burkarna

    SvaraRadera
  16. Hej,
    Du har en väldigt fin blogg och en hel del vacker inredning på den! Det skulle vara roligt om du kom med i den nya inrednings samlingsbloggen Vitt, Lantligt & Romantiskt. Där kan man både ge och få inspiration. Dessutom får din blogg mera synlighet. Klicka in på: http://vlrinredning.blogspot.com.

    Ha en bra dag!
    Vitt, Lantligt & Romantiskt

    SvaraRadera