onsdag 7 mars 2012

Köket just nu

Det känns som om ni sett vårt kök ett antal gånger förut :-) Men här kommer det en gång till! Det är ett sådant tacksamt ställe att förändra med enkla medel. Nytt är griffeltavlan som tidigare hängde i Albins rum. Det är fint att kunna skriva upp ett favoritrecept. Annars finns här en salig blandning av nytt, gammalt, lånat och fått!


Favoritkylen + griffeltavla från min butik.


Favoritbrickor från loppis.


Vitlök på vackert fat från Mikaela Willers.


Pelargonerna växer så det knakar!


Visst blir man glad av ljuset som strålar in!?

Ha en skön onsdag!

Kram M


21 kommentarer:

  1. Godmorgon
    Fräscht helt enkelt...
    Avis på din kyl :)
    Mvh
    Krusidullan

    SvaraRadera
  2. Hjärtljusstaken blev verkligen något av ditt "signum" :-) Kommer ihåg rabaldret om den redan från "Vita hem"-tråden. :-) Kram Bea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bea! Ja den har hängt med mig i många år nu och fortfarande gillar jag den lika mycket! Hoppas allt är bra med dig!

      Radera
  3. Väldigt vackert kök du har! Visst är det härligt när det är ljust och kök och solen strålar in?!! Har oxå ett väldigt ljust kök och jag blir lika glad varje gång solen skiner in! :)

    Önskar dig en härlig dag!
    Kram Clara

    SvaraRadera
  4. Hej!

    En fråga, vad tycker du om kvalitén på de vita tripptrapp stolarna? De är från Stokke va? Jag har hört så mycket negativt om just de vita och att färgen inte håller. Vad är din åsikt?
    Hälsningar
    Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sandra!

      Vi har haft stolarna i tre resp. fem år nu. Och de bli slitna på kanter. Men jag tror inte det hade spelat någon roll egentligen vilken stol vi haft, trä blir slitet. Det syns att de är använda om man säger så! Jag gillar modellen mycket så i det stora hela är jag positiv!

      Radera
  5. Vilket vackert ljust kök du har, helt underbart!
    Vi håller just nu på att renoverar vårat stora gamla kök ute på landet och det skall äntligen bli vitt :) Skulle önska jag hade sånt där snyggt kylskåp som du har men det får jag nog bara drömma om... :)
    Hälsningar från ett soligt gotland, Monica

    SvaraRadera
  6. Så härligt med vårsolen!!!
    Mysigt du gjort :)))
    Ha en bra dag,Camilla...

    SvaraRadera
  7. Ni har ett sådant underbart fint HEM!
    Vackra bilder. Man blir härligt glad i hela kroppen av
    sol.värme och vår!
    ha en Fin dag Kram Elle

    SvaraRadera
  8. Hej! Jag skulle kunna se ditt kök hur många gånger som helst, tröttnar aldrig! Visst är ljuset helt ljuvligt.. Ha en fin dag.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Hej vännen, jag kan inte se mig mätt på ert vackra kök!!! Underbart ljus & fina bilder!

    Kram i vårsolen ♥ /Jes

    SvaraRadera
  10. Säger detsamma. Kan inte se mej mätt på ert vackra kök!! Så harmoniskt och snyggt! Mitt absoluta drömkök. Blir nyfiken på vart ni införskaffat eran sop? Vill också ha en sop i trä som är snygg att ha framme.
    Ha det bra i vårsolen! kram/ Teres från Örnsköldsviks-trakten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Teres! Sopsetet har funnits i min butik, dock har jag inget i lager nu, men håll utkik!

      Radera
  11. Hejsvejs!!

    Det gör mig inget alls att vi får se ditt kök ofta.. för jag äälskar det!! Så ljust och fint.. och ditt urfina kylskåp vill man ju bara ha!!

    ha en fortsatt fin kväll Miriam!
    Kraam Sofia

    SvaraRadera
  12. Vi hade blivit så glada om du ville maila ca fem bilder som representerar dig och din still till vår mail, eftersom vi så gärna vill skriva om dig. Vår mailadress är gammalsomny@gmail.com Kram Anna & Frda

    SvaraRadera
  13. Åh så härliga bilder, underbart ljus!

    SvaraRadera
  14. HAllå! Jag håller mesd ovanstående talare/skrivare om att det är så fint i ert hem.
    Såg att någon funderade över stokke-stolen. Min erfarenhet säger mig att den vita stolen snabbt blir nött i färgen. Dock tror jag att det gäller generellt på alla stokke-stolar. Vi har en i "whitewash" som är något nött efter två barn, men det är inte alls lika iögonfallande som på den vita, då vår är betsad och ligger lite närmare grundkulören än den vita. Stokke är ju en väldigt bra stol ändå förstås! :-) //Malin

    SvaraRadera
  15. Hej! Jag tycker att din blogg är jättefin, inspirerande och vacker! Jag är på jakt efter sturehofskrukor, är det något som du säljer i din butik eller vet var man kan beställa på nätet? Kramar från Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria!

      Vad jag vet får de inte säljas på nätet. Var i landet bor du? Kanske kan du kontakta tillverkaren för att få veta återförsäjare? Här i Dalarna säljer Norrgården de vackra krukorna!

      Radera
  16. Tack snälla ni för era fina hälsningar!

    SvaraRadera
  17. Tack för svaret, jag bor i Värmland. Letade lite och hittade ev en butik i Karlstad som kanske har sturehofskrukorna. Ska kolla när jag kommer dit! /Maria

    SvaraRadera