torsdag 5 maj 2011

Golv & murstock


Steg för steg tar vi oss framåt. Golvet i Albins rum är målat två gånger (utav fyra). Det kommer bli bra tillsammans med möbler och annat. Vi har en gammal sliten byrå i uthuset som ska få rymma Albins kläder efter en rejäl skurning med såpa. Sedan har vi även en gammal skolbänk ståendes och jag tror den ska få vara brun, det kommer ge liv åt rummet. Min jordglob jag fick av farfar som liten och en gammal brun resväska ska även få husera i detta rum. Det riktigt kliar i fingrarna nu!

I sovrummet har jag målat murstocken vit med en riktigt lustig, tjock färg. Färger kan verkligen ha olika konsistens och egenskaper.

Imorgon väntar marknadsbesök för oss. Barnen har längtat så efter karusellerna och jag hoppas hitta lite fina blommor!

Kram M 

10 kommentarer:

  1. Åh det är ju bara såååå fint.
    Vill också göra om här hemma, måla golven vita och har det så där härligt nytt och fint...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh det kommer bli så himla fint!
    Ha en härlig torsdag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  3. Hej hej, tycker er snickarglädje (konsollerna) är å fin! Har ni gjort dom själva eller köpt dom? I så fall, var är de köpta? Ha det gott! Ida

    SvaraRadera
  4. Åh det kommer bli så fint.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  5. Vad härligt med en gammal skolbänk, den kommer att bryta av fint.

    Vad du är händig, duktiga du.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  6. Så fint! När det blir dags att renovera på vinden ska jag absolut måla golven vita.
    Ha en skön fredagkväll! Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. Vår son har ett rum som är väldigt likt det ni nu gör och han heter också Albin. Han fyller dock 9 år idag!! Gissar att din son är betygligt yngre. Trevlig helg från Ting från Gammelgården.
    http://tingfrangammelgarden.blogspot.com/

    SvaraRadera
  8. Vad fina rummen blir! Håller själv på att totalrenovera en ny lägenhet som vi köpt och det skall bli så himla kul att inreda och göra fint i min lille sons rum:)

    ha en fin kväll!

    Kram Johanna

    SvaraRadera