fredag 15 april 2011

Tussilago


Hej!

Vilken glädje det är med vår! Albin har plockat första lilla blombuketten för i år. Tänk att man blir lika lycklig varje år när den första tussilagon visar sig! Vi tog en liten mamma-son tur idag med cykel. Om ni minns utsikten från vårt sovrumsfönster så kan ni nog förstå att nerför går som en dans, uppför är en aning jobbigare. Efter ett städpass här hemma innehållandes nytvättade sofföverdrag och golvtorkning så tycker jag att jag avklarat dagens motion! Nu tar jag helg!

Hoppas ni får en riktigt mysig helg med vackert väder!

Kram M

14 kommentarer:

  1. Ja att få plocka den första blombuketten på våren är verkligen lycka för mig också!

    Ha en fin helg du också;).

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  2. Så fint med tussilago!
    Här håller jag på och städar med. Har dock lite kvar. Skönt när det är klart. :)

    Kram D

    SvaraRadera
  3. Heisann!
    Ja, det er koselig når våren kommer, og vårblomstene titter frem! jeg synes det er så herlig med små barnehender som kommer med blomster til mor!

    Ønsker deg en fin helg! Klem fra Livy

    SvaraRadera
  4. Den första vårbuketten är verkligen speciellt fin!
    Ha en skön fredag.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Hej ,javisst e det UNDERBART med alla vårtecken som kommer för oss nu...=)..Å att ta fram cykeln första ggn e väl ett tecken om NÅTT!! Så sött med lilla handen och blommorna =):
    Var och hälsade på din underbara syster K igår....
    Fick kaffe ur finkopparna =)..
    ha nu en skön helg..Kram ANNA

    SvaraRadera
  6. Ja, det är underbart med vårblommor! Min yngsta dotter plockade vitsippor tidigare i veckan och det härligt att få frossa i dessa sötnosar =)
    Ha en fin helg!
    Kram, Linda

    SvaraRadera
  7. Ljuvligt!

    Trevlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Min lilla tjej plockade sin första tussilagobukett idag också :)

    Ha en fin helg!
    Kram kraam

    SvaraRadera
  9. Hoppas på att hitta tusilago här hemma snart oxå. De är så mysigt när de kommer och har plockat små buketter som man kan sätta på kösbordet. Stolta som tuppar över sin blommor.

    SvaraRadera
  10. Så sött! Längtar tills man ser blommorna titta fram, men än så länge har vi ett litet snötäcke på.

    SvaraRadera
  11. ... det finaste vårtecknet utav alla... Mari.

    SvaraRadera
  12. Ja man blir så lycklig..och rörd av första blommorna som kommer upp :-))

    SvaraRadera
  13. Ja visst är det något alldeles speciellt med tussilago! Jag hittade också mina första i diksekanten igår :)

    SvaraRadera