onsdag 4 mars 2009

Uthusfynd


Det börjar bli riktigt tungt nu med magen. Var på tillväxt Ultraljud igår då storebror var en riktig bjässe när han föddes. Lillasyster verkar dock bli en ganska ordinär bebis. Det är så mysigt att se de små fötterna som busar omkring i magen. Hon ligger för tillfället i tvärläge, ni får hålla tummarna att hon vänder sig själv!

I vårt uthus stod ett vackert gammalt bord. Tanken är att vi ska ha det som sängbord. Bordet tillsammans med sex gamla fina stolar var målade i engelskt rött. Nu har bordet blivit vitt! Visst är original knoppen i trä fin?

Jag får många frågor om färg. Vi har målat allt i huset med färg från Flügger. Råvit färg i olika glans beroende på var vi målat. Färgen är super. Lättarbetad och täcker suveränt.

Kram M

47 kommentarer:

  1. Vilken mysig blogg du har härligt stilrent och vitt
    det blivande sängbordet är verkligen snyggt
    och....hoppas bebisen vänder sig
    kram lolla

    SvaraRadera
  2. bordet vart jätte fint, å vad härligt med en baby kommer ihår när mina rörde sig i magen ibland trodde jag att dom var fotbollsprofs hihihha det bra kram jessica

    SvaraRadera
  3. Jättefint litet bord, blev ju super vitmålat! Undrar lite över vilket golv ni valt??, är det slitstarkt? Ni har ett jättemysigt hus! och din blogg ger mig alltid massor med inspiration! Kram/M

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Klart hon kommer att vända sig...hon har gott om tid på sig ännu ;-) Jag håller tummarna!

    Fint bord. Ler för mig själv när jag ser att du är i farten och målar och grejar. Jag gjorde om halva huset veckorna innan lillen föddes!

    Kram,

    Anna

    SvaraRadera
  5. Så flott den krakken ble!! Det er så lite som skal til...
    Håper at babyen snur seg i tide, ja, og da går det nok bra!!
    Klem fra Cathrine

    SvaraRadera
  6. Vilken lyx att få göra sådana fynd i sitt eget uthus.
    Det var verkligen jätte fint.

    Lill-tjejen kommer absolut att vända på sig, jag håller tummarna.
    Hon är väl säkert bara en envis liten tjej med egen vilja;)

    Ha en fortsatt bra dag.
    Kram Marit

    SvaraRadera
  7. Jättefint bord och tack för tipset om färg.

    Jag har själv målat mest med Beckers men tycker den täcker ganska dåligt. Får oftast måla 3-4 gånger för att få den att täcka och bättre saker kan man ju ha för sig den tid en massa extra strykningar tar, man hinner ju t ex måla fler saker på samma tid. :)

    Fin onsdag önskar jag dig!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Bordet blev jättefing! Vilket fynd = ). Vad härligt med den lilla i magen, så mysigt! Ha en bra dag!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  9. Men! Ett sånt bord har vi som nattygsbord:)
    Vårat är fortfarande brunlaserat (svärmor som gjorde iordning det för massa år sen), men jag har en dröm om att måla både säng (en gammal soffa), nattygsbord och spegelbyrån svart eller vitt. Beroende på vilken stil vi ska ha i övrigt i sovrummet:)

    Ditt vita bord blev så fint. Det blir kanske vitt hos oss också då..hihi:)

    Susanne

    SvaraRadera
  10. Hej

    Lilla tjejen kommer att vända sig.

    Vad snyggt bordet blev, men ta det nu lugnt så gott det går med storebror.

    Kram CARINA

    SvaraRadera
  11. Det blev jättemycket finare med vit färg! Och man blir så babysugen när man läser ;D Snart dags nu! Lycka till med det lilla underverket.

    Kramar

    Angelica

    SvaraRadera
  12. Helt underbart!!! Ett uthus att finna såna vackra saker i, det har inte jag! Suck
    Härligt att det börjar närma sig slutet med "Stor-mage", jag har ju nyss blivit av med min med (ja, Vidar är 4 månader nu!) och det är så underbart med den lilla människan. Att börja lära känna varnandra, att snusa och gosa med den lilla. Sen att se all förväntning som storasyskonen haft... Underbart härligt!
    Jag älskar din blogg och alla dina fina bilder och härligt skrivna texter!!
    Kram Anneli
    http://bettyboop.zoomin.se

    SvaraRadera
  13. Snyggt!

    Lycka till med bebisen!!
    Kram mariette

    SvaraRadera
  14. Vad fint det blev! Nu är det inte så lång kvar:) Superspännande för er!! :)Jag önskar er stort lycka till!! Jag använder också Flüggers färg och den är verkligen den bästa, enligt mig. Ha en toppenbra vecka! KRAM

    Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Oj vad ni har hunnit med mycket och gjort så fint!
    Vilket fantastiskt fint skafferi du har fått!!! Dörren är bara så fin...
    Hoppas lilla bebisen vänder på sig innan det är dags...
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  16. Åh vilket fint litet bord. Fanns det två stycken alltså? Superfint! Jag hittade två ungefär likadana på blocket men tror du inte att någon hann före. Typiskt! Bättre lycka nästa gång hoppas jag, om det blir någon.

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  17. när jag såg bordet tänkte jag köksö hihi

    SvaraRadera
  18. måste bara säga att jag blir såå inspirerad av din blogg. Är inne här titt som tätt. Lägger gärna till dig på min blogglista om det ok?!

    Hoppas lilltjejen snart vänder sig!

    SvaraRadera
  19. Åh, så mysigt det låter med babyn i magen!
    Håller tummarna för att hon lägger sig "tillrätta"!
    Lilla bordet är jättesött!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  20. Oh ett så sött litet bord! Och fint med den gamla knoppen. Roligt det är att hitta gamla saker och få dem så fina, färg gör verkligen underverk!

    Härligt med bebis i magen!! :)

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  21. jättesnyggt bord! Ja vit färg kan verkligen göra underverk med det mesta!!!

    kram

    SvaraRadera
  22. Oj vad fint det blev!roligt med uthusfynd!

    SvaraRadera
  23. Håller tummarna! :)
    Minns själv vilken lättnad det var den morgonen jag vaknade och kände att dottern hade svängt sig, det blev lättare att andas.

    Vilket nätt litet bord, kan användas till mycket!

    SvaraRadera
  24. så gøy med bebis i magen! flink er du som klarer å være kreativ også :)

    SvaraRadera
  25. Hon vänder sig säkert! Hon har ju ett tag till på sig!:)
    Fint bordet blev också!
    Kram

    SvaraRadera
  26. Det där blev jättefint! Ett perfekt sängbord ju.

    Håller tummarna för att stumpan vänder sig. Kram Terese

    SvaraRadera
  27. Det blev jättefint bordet när du dragit penseln på det.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  28. Bordet var jätte fint...tänk vilken enorm skillnad färg gör!

    Härligt med ultraljud, upplevde att det gjorde väntan aningen kortare. Hon vänder sig säkert, de flesta brukar ju göra det!

    Kram Torparfrun

    SvaraRadera
  29. Så flott bordet ble!! Litt hvitmaling gjør alltid susen! Så herlig med baby i magen:) Gøy med den gadgeten hvor vi kan se hvor stor "hun" er! Masse lykke til! Hun snur seg sikkert snart i riktig leie ...

    Klem Anette:)

    SvaraRadera
  30. Som ett nytt bord ! Hur fint som helst!
    Vad skönt att bebisen är normalstor och ingen bjässe då ;-) Håller tummarna för att hon (eller blir det kanske en han?) bestämmer sig för att lägga sig i rätt läge så att säga.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  31. Va fint det blev i vitt! Originalknoppen var jättesöt! Kram Ewa

    SvaraRadera
  32. Bordet blev jättefint i vitt den röda färgen var inte så grann.

    kram Mona

    SvaraRadera
  33. Hej! Vad fint bordet blev i vitt:)
    Söt liten knopp oxå!


    kram Jenny

    SvaraRadera
  34. Hej! Vad fint bordet blev i vitt:)
    Söt liten knopp oxå!


    kram Jenny

    SvaraRadera
  35. Åh vilket fint bord!
    Kramis/Lena

    SvaraRadera
  36. Hej!
    Första gången jag är inne på din blogg! Blev så inspirerad av alla dina underbara bilder och din härliga fantasi så jag blev nog sittande över en timma och tappade tiden totalt! Underbar blogg! Har ingen egen blogg men katten vet om jag inte vill sätta igång med en nu kanske med hjälp av Din inspirerande blogg!! Nu ska jag också gå på loppis och börja måla om istället för att köpa nytt på IKEA som alla andra har! TACK FÖR ATT DU FINNS UNDERBARA MÄNNISKA! Lycka till med lilla bebisen!
    Kram Barbro

    SvaraRadera
  37. Hej!
    Så fint bordet blev! Härligt att göra så fina fynd ute i boden :)
    Kram!

    SvaraRadera
  38. Så fint det blev. Verkligen kul att ge liv i gamla möbler man har i sina gömmor. Förstår vad dun menar när jag var höggravid trodde jag att jag skulle tappa magen. Nu är Ella 9 veckor och jag kan knappt tro att hon legat i mig och frodats :-)
    Kram

    SvaraRadera
  39. Bordet blev jättevackert! Jag önskar att jag kunde hitta såna fynd jag också. :-)

    Min bebis börjar bli en riktig vilde nu och jag har svårt att känna hur den ligger. Men imorn är det dags för 3/4D UL för vår del och då får vi veta mer om den lilla krabaten där inne. Hoppas din lilla tjej lägger sig till rätta snart, så du slipper tänka på det.

    SvaraRadera
  40. Bordet blev jätte fint! Det såg nästan lite betsat ut innan, men det kanske bara var bilden.

    Då har du inte magen så länge till nu då:) För mig var den sista tiden av graviditeten nästan den bästa. Kände mig så redo och pigg. Hoppas du mår bra!
    /Lina

    SvaraRadera
  41. En mysig tid när man är gravid! Det tyckte jag i alla fall då man inte mådde illa längre...då hade jag nästan hur mycket energi som helst, så det inte var klokt, till att göra en massa saker i hemmet, fast det var ju för 100 år sedan(ler) Lycka till med bebisen i magen! Du har så fantastiskt fint hemma!
    Kram

    SvaraRadera
  42. Hej vännen,

    Verkligen ett jättefint bord & så snyggt det blev i vitt. Håller med dig - knoppen var fantastisk!

    Ta hand om dig & magen nu ordentligt!!!!!!!!!!!!!!!

    Spännande att vänta på lillasyster :)

    Stor kram!
    Jes ♥

    SvaraRadera
  43. Hej vännen,

    Verkligen ett jättefint bord & så snyggt det blev i vitt. Håller med dig - knoppen var fantastisk!

    Ta hand om dig & magen nu ordentligt!!!!!!!!!!!!!!!

    Spännande att vänta på lillasyster :)

    Stor kram!
    Jes ♥

    SvaraRadera
  44. Jättecharmigt skåp :)

    vilket bra uthus!

    kramkram

    SvaraRadera
  45. Hej!
    Ja jag måste bara säga att du har en jätte inspirerande blogg!
    Oh så härligt med en lillasyster1Vi fick en lillebror i Augusti och herregud vad tiden går fort,nu kryper han runt här hemma och busar med oss!Det e underbart!
    Jenny

    SvaraRadera
  46. Nu är det inte många dagar kvar tills det är dags för bebisen ju, vad roligt :) Hoppas hon vänder sig! Loppisfyndet var jättefint! :)

    kram /iris

    SvaraRadera